Mindfulness

Mindfulness leert je bewust en minder gejaagd door het leven te gaan. Richt je aandacht op de dingen die jij belangrijk vindt.

Wat kan mindfulness voor jou betekenen?

  • Je leeft meer in het hier en nu
  • Je voelt je minder opgejaagd
  • Je hebt meer focus
  • Je leert beter naar jezelf te luisteren
  • Je hebt meer grip op je emoties
  • Je bent mentaal veerkrachtiger

Oefen mindfulness met OpenUp

Train je aandacht, verminder stress en kom tot rust. Bewust van je gedachten en gevoelens, zonder oordeel. Beoefen mindfulness met een psycholoog.

 

In een groep

  • Beoefen mindfulness in een groep, onder begeleiding van een psycholoog.
  • Je doet het samen, maar voor jezelf.
  • Online, 25 minuten.
    Boek een groepsconsult.

 

Eén op één

  • Beoefen mindfulness samen met een psycholoog.
  • De juiste oefening, op het juiste moment toegespitst op jouw situatie.
  • Online, 25 minuten.
    Boek een kennismaking.

“The best way to capture moments is to pay attention. This is how we cultivate mindfulness” Jon Kabat-Zinn

“Mindfulness means being awake. It means knowing what you are doing.” Jon Kabat-Zinn

“The quieter you become, the more you can hear” Ram Dass

Waarom mindfulness bij OpenUp?

Maak er een gewoonte van

Vaak hebben we de intentie om gezonder te leven, maar het daadwerkelijk doen is soms lastig. Maak van jouw intenties een gewoonte door mindfulness samen met een professional of in een groep te oefenen.

Toegespitst op wat jij nodig hebt

In een één op één consult beoefen je mindfulness samen met een professional. Samen kiezen jullie de juiste oefening die past bij wat jij nodig hebt. Volledig toegespitst op jouw situatie en voorkeuren.

Onze best practices om vandaag nog mee te beginnen

  • Start je dag bewust. Zit rustig 5 minuten op je bed voordat je opstaat. Vraag jezelf af hoe je je voelt en wat jij nodig hebt vandaag.
  • Doe elke dag 10 minuten helemaal niks. Dus ook geen telefoon. Zit stil en focus je bijvoorbeeld op je ademhaling.
  • Train je focus. Probeer een dagelijkse handeling, zoals afwassen of koffie zetten, met volledige aandacht te doen.

Mindfulness als tool voor veerkracht en zelfacceptatie

Onze psychologen vertellen (Engels, 68 min.)

Beoefen mindfulness samen met een psycholoog
Boek een mindfulness consult