Zelfverzekerd door het leven

Iedereen voelt zich wel eens onzeker. De manier waarop we naar onszelf kijken kan van dag tot dag verschillen. De ene dag zijn we trots dat we die belangrijke klant hebben binnengehaald of dat proefwerk hebben gehaald, de andere dag balen we van onszelf dat we een afspraak met een vriend niet zijn nagekomen. Voor iedereen is het fijn als het beeld dat je van jezelf hebt overwegend positief is. Dit maakt dat je stevig in je schoenen staat en het beste uit jezelf kan halen.  Mensen komen naar ons met vragen zoals:

“Ik vind het moeilijk om mijn eigen grenzen aan te geven”
“Ik heb vaak het gevoel dat ik niet goed genoeg ben”
“Ik heb het idee dat anderen het altijd beter kunnen”

Het effect van zelfbeeld op jouw mentaal welzijn?  Met de check-in krijg je in 2 minuten direct inzicht en tips.
Stress en piekeren

Stress, ook wel spanning of druk. Stress is niet per definitie ongezond. Je hebt een bepaalde mate van stress nodig om goed te kunnen functioneren. Gezonde stress is de spanning die je voelt voor een examen, optreden, sollicitatiegesprek, werkdeadline of andere spannende gebeurtenis.  Wij helpen mensen met vragen zoals:

“Ik maak me vaak druk over de toekomst”
“In de weekenden kan ik niet genieten van mijn vrije tijd”
“Ik ervaar zo veel stress, dat ik soms bang ben dat ik eraan onderdoor ga”

Het effect van stress en piekeren op jouw mentaal welzijn? Met de check-in krijg je in 2 minuten direct inzicht en tips.
Werkprestaties

Tevredenheid over werk heeft grote invloed op je mentale welzijn. Voel je je verbonden met wat je doet, gesteund door je collega’s, trots op je prestaties? Het beste uit jezelf halen geeft energie en zorgt ervoor dat je het maximale bereikt.

Het effect van werk op jouw mentaal welzijn? Met de check-in krijg je in 2 minuten direct inzicht en tips.
Zingeving en het vinden van een levensdoel

Als onderdeel van een gezond mentaal welzijn is het hebben van een levensdoel, of betekenisvolle baan iets wat een enorme impact kan hebben. Maar hoe weet je wat bij jou past? En hoe zorg je dat de hedendaagse afleidingen hier een minimale impact op hebben.  Heb jij ook vragen zoals:

“Ik weet niet (meer) wat mij gelukkig maakt?”
“Wat is voor mij, op dit moment in mijn leven, echt belangrijk?”

Het effect van zingeving op jouw mentaal welzijn? Met de check-in krijg je in 2 minuten direct inzicht en tips.
contact-us

Met een thema aan de slag samen met een psycholoog?

Voor iets kleins of groots, privé of werkgerelateerd.

"Het is prettig om direct een luisterend oor te hebben als het even niet zo goed gaat. In een kort kennismakingsgesprek gelijk een fijn advies waar ik mee verder kan."

Betekenisvolle relaties

Relaties met anderen zijn belangrijk voor je mentale gezondheid. Relaties met vrienden, familie, je partner, collega’s, leidinggevende en online relaties zijn van grote invloed op jouw geluk.  Verbinding is hierin de sleutel.

“Mijn ouders geven mij het gevoel dat ze mijn keuzes niet respecteren, ik wil hier graag met ze over praten maar weet niet hoe”
“Ik heb het gevoel dat ik niet serieus genomen wordt door mijn leidinggevende”
“Ik vind het moeilijk om mijn partner te vertrouwen. Hoe pak ik dat aan?”

Het effect van relaties op jouw mentaal welzijn? Met de check-in krijg je in 2 minuten direct inzicht en tips.
Een gezonde leefstijl

Gezond leven draagt bij aan hoe jij je mentaal voelt. Voeding
en beweging zijn een essentieel onderdeel voor een gezonde
geest. Waar begin je? Welke onderdelen zijn van invloed? En
hoe houd je dit vast?

Hoe gezond is jouw leefstijl momenteel? Met de check-in krijg je in 2 minuten direct inzicht en tips.
Beter slapen

Slecht slapen kan voortkomen uit veel verschillende dingen. Maar één ding is zeker, slaap je slecht? Dan kan dat je opbreken in het dagelijks leven.

“Ik kan zo slecht in slaap vallen omdat ik lig te piekeren”
“Waarom word ik soms moe wakker?”

Het effect van slaap op jouw mentaal welzijn? Met de check-in krijg je in 2 minuten direct inzicht en tips.
Mindfulness

Meer in het hier en nu staan, met volledige aandacht, dat willen we allemaal. Verhoogde energie, meer genieten van het leven en beter omgaan met stress, het zijn allemaal voordelen van focussen op het heden. Dagelijks oefenen is hierbij de sleutel.

Hoe mindful sta je momenteel in het leven? Met de check-in krijg je in 2 minuten direct inzicht en tips.
Met een thema aan de slag samen met een psycholoog?
Boek kennismaking