Welke uitdaging probeerden jullie op te lossen toen jullie kozen voor een samenwerking met OpenUp?
Voordat we gebruik maakten van OpenUp, ondersteunden we onze medewerkers bij hun mentale gezondheid door het aanbieden van (hr-)inloopuren en door een open en eerlijke cultuur te creëren waarin mensen hun stem kunnen laten horen (bijv. via driemaandelijkse feedback- en tevredenheidsenquêtes). We zagen echter dat de behoefte aan ondersteuning voor mentale gezondheid rap toenam. Onder andere door Covid-19 vonden thuiswerkers dat ze (te) weinig contact hadden met collega’s en minder controle over hun welzijn. Vervolgens zijn we in contact gekomen met externe dienstverleners.
Waarom kozen jullie OpenUp boven andere mogelijkheden?
We kozen in eerste instantie voor OpenUp dankzij het snelle aanmeldingsproces en de vriendelijke en laagdrempelige ondersteuning. Uiteraard bood OpenUp een aantrekkelijk pakket voor mentale gezondheidszorg (een-op-een gesprekken, webinars, enz.) dat aansloot bij onze behoeftes en zorgden ze daarnaast voor een professionele set-up (bijv. vrouwelijke/mannelijke psychologen). De proefperiode en de scherpe prijs waren ook pluspunten. Ons belangrijkste doel, naast het ondersteunen van het welzijn van onze medewerkers en het versterken van hun mentale gezondheid, is het creëren van een veilige omgeving om je kunnen uiten. Bij #You komen we actief in actie om een positieve verandering op de werkvloer te realiseren.