Veelgestelde vragen

Hieronder staan antwoorden op veel van je vragen.
Liever direct aan ons je vraag stellen? Neem dan contact met ons op.

Hoe kan ik mijn consult het beste voorbereiden?

Om je online consult zo effectief mogelijk te benutten, is het handig als je van tevoren nadenkt over de volgende vragen:
  1. Wat is voor jou de reden om een consult bij OpenUp te boeken?
  2. Wat zou een goede uitkomst van dit consult voor jou zijn?
Je psycholoog start elke consult met deze vragen

OpenUp gebruikt 24sessions voor videobellen – is dat wel veilig?

Ja, 24sessions is een betrouwbare app, eenvoudig in gebruik en voldoet aan de privacywetgeving.

Hoeveel online consults mag ik boeken?

Wij werken op basis van strippenkaarten van 3 consults per kaart. Het aantal kaarten dat je kan kopen is in principe onbeperkt. Tijdens een kennismakingsconsult onderzoek je samen met een psycholoog of een strippenkaart passend is bij jouw hulpvraag.

Voor mijn online consult wil ik bellen zonder video – kan dat ook?

Een consult is effectiever met video, maar uiteraard kun je je video uitzetten.

Ik heb een online consult geboekt, maar het tijdstip komt mij toch niet goed uit. Wat nu?

In de bevestigingsmail die je hebt ontvangen, staat een link om je online consult eenvoudig te verzetten of te annuleren.

Kan ik een vervolg consult boeken bij dezelfde psycholoog?

Jazeker. Volg de link die wij je toesturen na afloop van je consult via de mail.

OpenUp wordt mij aangeboden door mijn werkgever – weten zij dat ik een OpenUp consult boek?

Nee, wij delen geen persoonlijke informatie met je werkgever zonder jouw expliciete goedkeuring.

Bij OpenUp vinden we dat wederzijds vertrouwen en onze beroepscode leidend zijn in onze dienstverlening. Mocht het consult worden aangeboden door je werkgever of je zorgverzekeraar, dan betalen zij wel de rekening. Wij hebben afgesproken dat wij op de rekening niet aangeven wie het consult gebruikt heeft. Zo is de vertrouwelijkheid gewaarborgd.

Als je gebruikt maakt van het aanbod van IZZ en VGZ voor een gratis consult delen wij jouw klantnummer met hen zodat zij kunnen valideren dat je daadwerkelijk bij hen verzekerd bent. Deze informatie wordt niet met je werkgever gedeeld. Informatie die je met ons deelt is vertrouwelijk en wordt behandeld als onderdeel van ons beroepsgeheim.

Heb ik een verwijsbrief nodig van mijn huisarts?

Nee, je hebt geen verwijsbrief nodig om aan de slag te gaan bij OpenUp.