(NL) De basis van een gezond voedingspatroon

Caloriebalans en je gewicht beheersen (video)

De hoeveelheid calorieën die je binnenkrijgt wordt beïnvloed door je eetpatroon en heeft een grote invloed op je gezondheid. Simpel gezegd zijn calorieën de energie in ons eten en drinken. 

 

Er zijn veel manieren om een gezonde caloriebalans te bereiken. Het is belangrijk om een manier te vinden die voor jou werkt en duurzaam is.

 

We zullen het belang van caloriebalans en gewichtsbeheersing verkennen in de onderstaande twee video’s. ⬇️

📹 In de volgende video onderzoekt lifestyle-expert Roos:

🔋 De basis van calorieën en factoren die de caloriebalans beïnvloeden.  

📖 Begrippen zoals Basale Metabolische Snelheid (BMR), Calorieën In Calorieën Uit (CICO) en meer.

⚖️ De subtiele balans tussen het handhaven van een caloriebalans en het prioriteren van voedingsrijk voedsel.

 

In onze volgende video geeft Roos praktische tips, waaronder:

🤹‍♂️ Het belang van een individuele aanpak in het beheren van je calorieën.

🔢 Hoe de ”80-20 regel” helpt je motivatie voor langdurig gezond eten te behouden en demotivatie bij het diëten tegen te gaan.

🍲 Strategieën voor een gezonde caloriebalans, zoals vaste maaltijd planning voor een minder stressvolle aanpak om gezond te blijven eten.

Let op: Raadpleeg een diëtist als je je zorgen maakt om je eetpatroon of calorie-inname. 

👉 In de volgende les kijken we naar het belang van macronutriënten en nutriëntdichtheid in een gezond eetpatroon.