Waarom hebben jullie voor OpenUp gekozen?
Het is vanaf het begin een zeer open samenwerking geweest. We waren heel eerlijk over wat belangrijk was voor ons als werkgevers en de flexibiliteit die OpenUp toonde was verfrissend. Tijdens de pilot wilden we er zeker van zijn dat de kwaliteit van de gesprekken naar wens was, dus iedereen die een gesprek heeft, kan enkele vragen beantwoorden om het gesprek te beoordelen. Het People-team hechtte ook veel waarde aan het aanbieden van meerdere talen en korte wachttijden op het moment waarop een werknemer hulp zocht en dat is iets wat OpenUp vanaf het begin heeft waargemaakt.
Hoe hebben jullie OpenUp geïntroduceerd bij jullie werknemers?
We hebben verschillende People teams, en we gebruiken Slack als belangrijkste communicatiemiddel. We hebben de eerste aankondiging gedaan tijdens een stand-up op maandag, maar we hebben er ook voor gezorgd dat we alle verschillende afdelingen op de hoogte hebben gebracht op zowel digitale als niet-digitale manieren.
Wat is de feedback van werknemers tot nu toe?
Over het algemeen is iedereen oprecht blij met de service. Veel medewerkers gaven ook aan dat ze OpenUp privé hebben geraadpleegd en dat het erg bruikbaar was. Daarnaast is de betrokkenheid ook hoog als het gaat om OpenUp masterclasses en cursussen. We zijn van mening dat alle content die OpenUp op de website aanbiedt zeer waardevol is, omdat het de eerste stap kan zijn naar het verkennen van onderwerpen over mentale gezondheid, iets waar mensen zich misschien nog niet bewust van zijn. We werken met een zeer jonge groep werknemers, en velen van hen lijken echt baat te hebben bij de aangeboden webinars over zelfvertrouwen en zelfhulptechnieken. Het feit dat mensen ook zelf de informatie kunnen doorlezen, is zeer waardevol.